Les hele saken hos gronnboks.no
Svenskene kan ENØKSe på: www.pellets.info/ der er det mye bra om ENØK.Der er det mange som har greie på ENØK. Skulle hat noe lignende i Norge, savner det.
Savner VEGARD EMANUELSEN sine inlegg.Han har sikkert fler ting som passer inn i klima ogenergi.
Bedre inneklima på DO.Har i 20 år hatt avsug fra doskåla, så jeg bruker ikke neseklype bare hørselvern.
FOTBALLBANER ,GÅGATER og FLYPLASSER.Hvorfor er det ingen i NORGE som varmer opp FOTBALLBANER med jordvarme ?
Vedfyrt trafikkNå er det 40 år siden GM laget en mye bedre hybridbil prototype enn dagens ineffektive utgaver med UBRUKELIGE firetaktmotorer , de lot en stirlinggenerator drive en bufferbatteribank og en el.motor til hjuldrift . En stirlingmotor kan fyres med det meste med dobbel virkningsgrad i forhold til firetaktmotorer . Verden er full av ved og det er enkelt å vedfyre en stirling til bilbruk , tungtrafikken kan drives av automatiske pelletsfyrer . Når et vedfyrt stirling / el.kjøretøy er parkert kan det kobles til straumnettet og man kan selge den straumen man ikkje trenger til husbruk , med diode ol sparelys skal det ikkje ofte og mye ved til husbruk … Batteriene bør ved intensiv forsking kunne erstattes av kondensatorer . Eksplosiv befolkningsvekst den største klimatrusselen.Men her hjemme diskuterer vi småtterier, kvasi teorier og nekter å se den virkelige faren.
Verdens befolkning er ventet å nå ni milliarder i 2050, og utviklingsland vil stå for 90 prosent av veksten.
Tidsskriftet nevner også en britisk undersøkelse som viser at familieplanlegging er fem ganger så effektivt som tradisjonell teknologi brukt til å kjempe mot klimaendringene. Dette har vi hevdet helt siden 1980, og har fått en mengde pepper fra miljøbevegelsen og særlig fra anti-rasister. Ser frem til å høre om Erik Solheim bruker kondom? Personlige tiltak som å ikke kjøre bil eller å bruke sparepærer kan spare 500 tonn CO2.
Klimaværstingene er de som har mange barn eller mange fadderbarn i den 3dje Verden… Da muren falt så veltet det en bølge med ex-kommunister og ex-fredsaktivister inn over miljøbevegelsene. De tok i stor grad over miljøorganisasjonene og skiftet fokus ifra å finne løsninger på miljøproblemer til som nå å mere finne/skape problemstillinger som var egnet til å "snik"-radikalisere samfunnet eller fremme radikale løsninger, politikk eller ideologi. Debatten har i grunn dreiet seg mere om å “change”, “make a better world”, etc etc. tapetsert som om man redder Verden. Miljø fremfor altJeg mener at miljøet må settes fremfor alt. Vis ikke miljø politikken er god. Vil verden gå under en gang. Derfor må vi få inn tiltakk nå som hovedsaklig er best for miljøet. Så kan vi tilpasse oss deretter. For vis verden går under går alt tapt. Hva er viktigst oljepengene eller at jorda vår skal få leve videre. Så menneskeheten kan få leve videre. Dette er et spørsmål jeg tror det som bestemmer ikke tar så seriøst som det ser ut til at det gjør. Noen er seriøse med politikken sin, men det er enda en gjeng der ute som ikke gjør en god nok jobb! Hva er best?
Eidsiva deltok i EVS Viking RallyEidsivas ladbare hybridbil er en av to påmeldte ladbare hybrider som stiller til start i EVS Viking Rally 11.-13. mai. Team Eidsiva ble nr. 3 på bakkeløpet mandag 11. mai, og slo dermed Henning Solberg.
Vil dette virke ???Eneboligkraftverk
Arvid Lenes SOLFANGER FOR V.V.T og GULVVARME.Har tengt å montre soltak i løpet av sommeren på vårt hus. Hadde tenkt å lage solfanger og varmeveksler selv, trodde jeg hadde funnet en enkel og god løsning. Har 2 soltak fra før som jeg har lagt selv, 1 for friskluft og 1 for svømmebassenget.
Hilsen Henry Skeide. En samlet energi- og klimaplan for NorgeEBL, BI og SINTEF Energiforskning har gått sammen om å lage en samlet energi- og klimaplan for Norge. Mandag 16. mars presenteres planen av Jørgen Randers, professor ved BI, Sverre Aam, adm. direktør ved SINTEF Energiforskning og Steinar Bysveen, adm. direktør i Energibedriftenes Landsforening , EBL. Les hele saken hos gronnboks.no Ideer & oppfinnelserEr det noen grundere , bedrifter , selskaper mm som trenger ideer til nye produkter og ny virksomhet ? Eg har flere titalls saker som tildels har fått god kritikk av fks Innovasjon Norge , MTNU mfl . Noen av sakene er med hell testet i praksis , men eg trenger hjelp til å lage flere prototyper og til å realisere ideene . Mye er rimelig enkle tekniske saker som passer for distriktsindustri . Noen saker ligger her på grønn boks som eksempel . Ta gjerne kontakt ! | |||||||||||